Akademie Nieuws 110, juli 2011

In dit nummer: drie VIDI-winnaars over paardenbloemen, hersenen en handschriften, terugblik op rapport over rekenonderwijs, stimulering toponderzoekscholen moet anders en de eerste stap in de wetenschap van Paul Crutzen.

Foto Hollandse Hoogte   

 

Leren de leraren weer rekenen?

Jan Karel Lenstra over wat zijn rapport Rekenonderwijs op de basisschool in gang heeft gezet

door Bennie Mols

Download pdf

    

Hersenen, paardenbloemen en handschriften

Drie VIDI-winnaars bij KNAW-instituten over hun onderzoek

door Marian Tjaden

Download pdf

   
Foto Hollandse Hoogte

Stimulering toponderzoekscholen moet blijven ... maar wel anders

Commissie Lamberts hield de Dieptestrategie tegen het licht

door Joost van Kasteren

Download pdf

   

'Ik werd theoreticus, want voor lange practica had ik gewoon geen tijd'

De eerste stap in de wetenschap van Paul Crutzen

door Hans van Maanen

Download pdf