De KNAW gebruikt één huisstijl. De elementen van deze huisstijl zijn op deze pagina beschikbaar.
De KNAW gebruikt één huisstijl. De elementen van deze huisstijl zijn op deze pagina beschikbaar.
Hieronder vindt u het KNAW-logo in verschillende verschijningsvormen, evenals de logo's van De Jonge Akademie en de Akademie van Kunsten.
Als in het drukwerk fotografie wordt gebruikt, wordt een full-colour variant van het logo toegepast. Een PMS-versie van het logo volstaat wanneer er in twee kleuren gedrukt wordt.
Plaats het logo:
Er zijn ook twee diapositieve logo's voor 'extern' drukwerk (dit is drukwerk wat niet in KNAW huisstijl is vormgeveven). Het gaat hier om het normale logo en het compacte logo. Deze diapositieve logo's zijn wit met goud. Gebruik de logo's:
Het compacte logo en het logo voor minimaal formaat zijn niet als downloadbaar bestand beschikbaar. Deze varianten mogen alleen na overleg met de afdeling Communicatie gebruikt worden.
Alle logobestanden zijn gemaakt met een corpsgrootte van 100 pt (kleinkapitaal). Het logo mag in zijn geheel geschaald worden. Gebruik het logo niet kleiner dan 6 cm breed, in verband met de leesbaarheid.
De basiskleuren zijn koningsblauw en goud. Dit zijn de twee kleuren waaruit ook het logo is opgebouwd. Het consequent gebruiken van deze basiskleuren draagt bij aan de herkenbaarheid en de consistente uitstraling van de KNAW.
Naast de twee basiskleuren is een aantal steunkleuren bepaald. De steunkleuren worden gebruikt om variatie en expressie toe te voegen. Ze kunnen zowel voor typografie als voor illustraties, vlakken en lijnen worden gebruikt. De steunkleuren worden met mate toegepast.
Beeldbepalend voor KNAW is het lettertype Cambria. Alle teksten in drukwerk worden gezet uit de Cambria. De Cambria wordt voor zowel drukwerk, als online en interne kantoortoepassingen gebruikt.
Het lettertype Corbel zal vooral voor langere tekst op het web gebruikt worden, omdat de Cambria op het beeldscherm in kleine corpsen moeilijker te lezen is.
Binnen een merkarchitectuur zijn verschillende strategieën mogelijk. De KNAW heeft gekozen voor een endorsement strategie. Binnen deze strategie worden het corporate merk KNAW en het merk van het zelfstandig onderdeel met elkaar gecombineerd.
Binnen de endorsement strategie wordt onderscheid gemaakt tussen sterk- en zwak endorsement: